#createthepath, czyli jak Cupra wyznacza trendy

SZTUKA I MOTORYZACJA

Branża motoryzacyjna jest niezwykle konkurencyjna, spytajcie Elona Muska, mówi o tym otwarcie w każdym wywiadzie. Pośród setek podobnych do siebie kampanii reklamowych na prowadzenie wychodzi CUPRA, ze swoim pierwszym na świecie projektem artystycznym, który łączy sztukę i motoryzację. Niezwykłe osoby, które zdecydowały się poświęcić życie spełnianiu własnych pasji, stały się inspiracją do stworzenia wyjątkowego albumu fotograficznego. Bohaterami tej odsłony są Aleksandra Popławska i Robert Karaś, którzy dzielą się swoimi podróżami. W serii zdjęć i materiałach wideo przygotowanych przez Barta Pogodę samochód jest tak naprawdę tłem, partnerem naszych bohaterów, co paradoksalnie podkreśla, jak ważnym elementem codziennego życia jest maszyna na 4 kołach. Współpraca zdjęciowa z Aleksandrą Popławską i Robertem Karasiem to kolejna odsłona kampanii promocyjnej wokół wprowadzenia marki na rynek Polski. 

64 strony pasji

CUPRA to marka dla wyjątkowych ludzi. Zaprojektowana, by urzec tych, którzy poszukują takich wartości, jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi.

By stworzyć wyjątkowy album zdjęć, Bart Pogoda udał się na kilkudniowe wyprawy po Polsce najpierw z utytułowanym ultratriathlonistą, Robertem Karasiem, a następnie z cenioną aktorką i reżyserką Aleksandrą Popławską. Celem tej podróży było uchwycenie emocji towarzyszących im w pracy, podczas treningu i w chwilach relaksu. Bart podglądał aktorkę podczas prób, a także towarzyszył jej w drodze w Bieszczady, które są dla niej miejscem ukojenia i odpoczynku. Podczas zdjęć z Robertem Karasiem ekipa musiała przebiec kilka kilometrów, bo sportowiec nawet na chwilę nie odpuszczał treningów. Każde kolejne ujęcie miało oddać kawałek historii osoby, której życiem kieruje pasja. By spełnić swoją wielowymiarową wizję, Bart Pogoda zabrał w podróż pięć aparatów i kamer cyfrowych, cztery aparaty analogowe i dwadzieścia obiektywów. Efekt? Szczerość wyrazu i niewątpliwy sukces komercyjny. O marce CUPRA robi się coraz głośniej.

Nowa forma

Album to nie tylko historie Aleksandry Popławskiej i Roberta Karasia, ale także jego współtwórców – Barta Pogody i jego miłości do fotografii oraz zapalonego praktyka i teoretyka designu, Davida Racchiego. Projektantowi bardzo zależało na tym, by każda strona albumu została zaprojektowana w zupełnie inny, nowatorski sposób. W ten sposób możliwe stało się oddanie wysublimowanego połączenia determinacji, poczucia pewności i wrażliwości, które są konieczne do spełniania się w pasji. Zastosowanie różnych form artystycznego wyrazu umożliwiło stworzenie albumu, który przedstawia nie tylko zdjęcia, ale przede wszystkim kompletne, unikalne historie. Projekt opierający się na towarzyszeniu w podróży wyjątkowym osobom oddaje wartości marki.

Za koncepcję, koordynację i realizację działań komunikacyjnych odpowiadają: Jakub Góralczyk, PR Manager CUPRA w Polsce, oraz Matylda Żemajtis, Karolina Kamińska i Wojciech Wołk-Łaniewski z WALK PR. Produkcją materiałów foto zajął się Bart Pogoda oraz agencja Warsaw Creatives, zaś za koncepcję oraz projekt albumu odpowiada jeden z założycieli agencji Walk With David, David Racchi