E-mobility & Brand Identity – Relacja z konferencji Business Meeting Club

Business Meeting Club to networking w nowoczesnym wydaniu. Organizacja specjalizuje się w krajowym oraz międzynarodowym networkingu, relacjach oraz pośrednictwie B2B. Po raz kolejny mieliśmy okazję się o tym przekonać, relacjonując, a także biorąc czynny udział w wydarzeniu zorganizowanym w zeszły czwartek (24 sierpnia). Tym razem motywem przewodnim była elektromobilność oraz branding, a spotkanie odbyło się w salonie Volvo V-Motors we Wrocławiu.

Wydarzenie poprowadził prezes BMC Tomasz Iwaniec, który występował również w roli konferansjera. Celem spotkania było przybliżenie tematyki zielonej energii oraz kreowania wizerunku. W panelach dyskusyjnych wzięli udział Krzysztof Burda – Prezes PIRE (Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności), Bartłomiej Kuriata – Dyrektor Zarządzający w Volvo V-Motors, Magdalena Rygiel – Akapit Grupa Filmowa, Mateusz Brandt – Instytut Doradztwa Energetycznego oraz Krzysztof Skotnicki z Kingslayer Studio oraz założyciel magazynu The ARQ.

Zielona energia oraz elektromobilność

Krzysztof Burda w bardzo prosty i merytoryczny sposób opowiadał o rozwoju oraz przyszłości elektromobilności w Polsce. Warto przypomnieć, że PIRE to organizacja pozarządowa, której głównym celem jest zwiększenie ilości pojazdów elektrycznych w Polsce.

Dowiedzieliśmy się również, że temat fake newsów to codzienność w sferze e-mobilności i często chodzi jedynie o wywołanie w nas strachu. Ciekawostką okazał się fakt, że konferencja odbywała się w niedalekiej odległości od największej na świecie fabryki baterii do samochodów – LG Energy Solution Wrocław. Jeżeli media wzbudzają w nas lęk pożarami elektryków, często z innych Państw, to jak ma to się ma do tego co otacza nas faktycznie na codzień?

„Czy czują Państwo obecnie przeszywający lęk siedząc tutaj? No właśnie… a tak się składa, że około 3/4 km w linii prostej znajduje się największa na świecie fabryka baterii do aut elektrycznych” – Krzysztof Burda

Prezes PIRE słusznie zauważył, że opinia publiczna nie jest również uświadamiana, jakie fundusze są przekazywane na rozwój infrastruktury w Polsce. Mając dostęp do najnowszych danych, możemy się spodziewać, że najbliższe 3/4 lata będą dla Polskiej elektromobilności bardzo dynamiczne.

Elektryfikacja Volvo

Proces elektryfikacji marki jest bardzo dynamiczny. Bartłomiej Kuriata opowiadał m.in o tym, że są to ostatnie miesiące, kiedy będziemy mogli zamawiać konkretne modele w odmianach spalinowych. Ponadto, marka Volvo nie przewiduje już nowych modeli z takim napędem.

Niedawno zapowiedziane Volvo EX90 to zapowiedź gruntownych zmian w gamie modelowej producenta. Będzie to model, który zastąpi jeden z najpopularniejszych modeli marki, czyli XC90. Na tym nie koniec. Najnowsza zapowiedź w postaci małego elektrycznego SUV’a o nazwie EX30 to kolejny As w rękawie Volvo.

„Będzie to w pełni elektryczny model, który zaoferuje innowacyjne rozwiązania ergonomiczne, ale i napędowe. Będzie to najszybsze Volvo w historii, gdzie topowa wersja EX30 rozpędzi nas do setki w 3,6 s. To są proszę Państwa osiągi absolutnie czołowych marek premium, kiedy mówimy o autach sportowych.” – Bartłomiej Kuriata

Zamówienia na ten model wystartowały, a po pierwszych tygodniach wyniki sprzedaży są bardzo optymistyczne. Być może wystarczy po prostu dać ludziom to, czego oczekują. Volvo EX30 to również model, który przełamuje barierę wizerunkową „drogiego auta elektrycznego”. Tak naprawdę sami nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli go dla Was przetestować.

Optymalizacja Energii

Tu w roli eksperta wystąpił Mateusz Brandt z Instytutu Doradztwa Energetycznego. Jego wystąpienie pozwoliło na zrozumienie wielu branżowych pojęć, które dla wielu przedsiębiorców jest nadal tematem Tabu. Strategia energetyczna, sprzedawca energii oraz audyt energetyczny. Te pojęcia w 2023 roku są podstawą, aby móc realnie ukierunkować swoją firmę na korzyść z tytułu tańszej energii.

Energetycznie o wizerunku

W ostatniej części panelu wystąpiła Pani Magdalena Rygiel, a także Krzysztof Skotnicki. Pani Magda mówiła o tym, jak ważny jest video content, który znajduje zastosowanie praktycznie w każdej branży, a także o tym, jak go wykorzystać w celu promocji własnego biznesu.

Krzysztof tłumaczył natomiast pojęcie brandingu, które wciąż brzmi dosyć enigmatyczne i kojarzy się jedynie z aspektem wizualnym. Uczestnicy mogli dowiedzieć się również, czym jest Brand Strategy i dlaczego nawet największe marki muszą się stale reklamować.

„Jeżeli zmienią Państwo w swojej firmie jedynie logo i mówimy tu o zmianie z najbrzydszego logo w historii, na najładniejsze ze wszystkich, to w Państwa firmie nie zmieni się nic… oprócz tego znaku.” – Krzysztof Skotnicki

Tym zdaniem (pan.dobrandingu) starał się zwrócić uwagę na scenariusz, który jest bardzo powszechny, a zarazem niezwykle powierzchowny. Tego typu działania można zaobserwować w niewielkich lokalnych markach oraz firmach pokoleniowych, które mierzy się częściej z ego swoich założycieli niż z wyzwaniami rynkowymi.

Na zakończenie był networking, jazdy testowe oraz bardzo przyjazna atmosfera. Warto wspomnieć, że Business Meeting Club to jedna z najszybciej rozwijających się organizacji zrzeszających biznes. Na potwierdzenie tej tezy Tomasz Iwaniec zapowiedział International Networking Meeting (INM). Wydarzenie, którego celem jest stworzenie dolnośląskiej sieci kontaktów biznesowych w skali międzynarodowej.

Partnerzy wydarzenia:
Volvo V-Motors Wrocław Lubin
PKO Bank Polski
PKO Leasing S.A.