SsangYoung Rexton – Pod wrażeniem raz po raz!

Czy ktoś pamięta początki koreańskiej motoryzacji na europejskim rynku? W większości były to modele wręcz budżetowe, które były alternatywą dla polskich kierowców. Wiele z oferowanych modeli było tanich w odczuciu, natomiast ciężko było odmówić im prostoty konstrukcji, funkcjonalnych rozwiązań oraz… niezawodności. Z marką SsangYoung było podobnie! Mija ponad 20 lat i hasło Made in Korea oznacza już zupełnie coś innego! Rexton to flagowy model marki SsangYong, a dzięki uprzejmości salonu Wojciechowski Zielona Góra, mieliśmy okazję spędzić z nim cały weekend!

SOLIDINY FLAGOWIEC

Rexton to z pewnością samochód, obok którego nie przejdziemy obojętnie. Jego masywne gabaryty, konstrukcja oraz użyte technologie oferują dzisiejszemu kierowcy sporo. Być może nawet wszystko, czego tak naprawdę potrzebujemy.

Rexton to elegancki i niezwykle przestronny SUV, który jest tak naprawdę autem terenowym

Oparty na ramie nośnej Quad Frame, zapewnia niezwykłą wytrzymałość, a turbodoładowany 4-cylindrowy silnik Diesla, komfort podróżowania oraz dobre osiągi. Zacznijmy jednak od wyglądu.

5M PRESTIŻU

Trzeba przyznać, że koreańscy inżynierowie stworzyli bardzo ciekawy projekt, który podczas testu, obrócił niejedną głowę. To wszystko za sprawą majestatycznego chromowanego grilla oraz ciekawych reflektorów, które nadają mu bezprecedensowy look premium.

Auto robi wrażenie już samym rozmiarem, co sprawia, że na drodze budzi szacunek

Testowana wersja posiadała również piękne alufelgi, które dopełniały czarny lakier oraz chromowane akcenty. Auto jest wysokie, a prześwit mierzy około 23 cm. Tył jest nieco mniej dostojny, ale nadal wszystko tutaj do siebie pasuje. Minimalistyczne tylne lampy LED łączą swój wzór z aluminiową listwą pokrywy bagażnika. Tuż pod tylną szybą znajdziemy nazwę modelu… oczywiście w chromie. Przejdźmy zatem do środka.

W ŚRODKU BAARDZO SIĘ STARA

Musimy przyznać, że wnętrze Rextona zaskoczyło nas przynajmniej kilka razy. Po pierwsze wsiada i wysiada się z niego bardzo wygodnie. Siedzimy wysoko, a skórzane fotele zaliczają się do tych z najwyższej półki. Jazda na ramie to swoiste bujanie, a w połączeniu z wygodnymi fotelami mamy wrażenie żeglowania, ale o tym za chwilę…

Kierowcę otaczają cyfrowe zegary, duży i responsywny ekran systemu Infotainment oraz skórzana tapicerka, która pokrywa znaczącą część wnętrza

O skórze też musimy napisać dwa słowa więcej, ponieważ i spasowanie i jej dobór robi naprawdę świetne wrażenie. Niestety w dzisiejszych czasach modele topowych marek potrafią być wyposażone w skórzane tapicerki, które są po prostu nudne. Tapicerowane siedziska Rextona możemy przyrównać wręcz do marek luksusowych. Skóra w pakiecie Executive to oczywiście NAPPA, która jest miękka, posiada różne przeszycia oraz wzory.

Fotele są oczywiście regulowane, a fotel pasażera jest równocześnie fotelem prezydenckim

To oznacza, że możemy go złożyć do przodu, a pasażerowie z tyłu mają wygodny dostęp do regulacji kąta nachylenia oparcia. Między fotelami przednimi znajdują się wysokiej jakości przyciski do sterowania napędem oraz asystentami jazdy.

Przycisków jest sporo jak na dzisiejsze standardy, ale czy to źle? Obecnie cyfryzacja jest na ścieżce upraszczania wszystkiego i niestety nie zawsze się to udaje. Kierowcy, którzy są zainteresowani modelem Rexton będą dziękować za to podczas każdej podróży.

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to znajdziemy tu wszystko, czego potrzebuje kierowca. Menu systemu Infotainment jest bardzo responsywne i czytelne. Rexton może być wyposażony również w ładowarkę indukcyjną, wentylowane fotele, oświetlenie ambientowe oraz rolety przeciwsłoneczne tylnych okien. Testowana wersja Saphire posiadała również system jonizacji oraz kontroli jakości powietrza, Apple Car Play i Android Auto, tylny radar ruchu poprzecznego oraz podgrzewane fotele II rzędu.

Z TYŁU JEST KLASA!

Nie lubicie podróżować z tyłu? SsangYong szybko zmieni Wasze zdanie, ponieważ z tyłu siedzi się wspaniale. Jedziemy wielkim, terenowym aucie na ramie, z tyłu czeka na nas mnóstwo miejsca, a wygodne skórzane fotele mogą się praktycznie położyć. Dodatkowo Rexton może być skonfigurowany do przewożenia 7 pasażerów. Tak trzeba żyć!

JEŹDZI, JAK…

Rexton prowadzi się, jak wielki Mercedes z lat świetności i to jest ogromna zaleta! Pod maską mamy tu Diesla o pojemności 2.2L spiętego z 8-stopniową skrzynią automatyczną, 200 KM oraz 441 Nm momentu obrotowego. Nie jest to demon prędkości, ale pozwala sprawnie przyspieszyć + uciągnąć 3500kg na haku. Silnik Rextona na pewno da się usłyszeć, to w końcu solidny Diesel, natomiast cała reszta… szanowni Państwo… auto jest naprawdę świetnie wygłuszone. Brawo!

DLA KOGO STWORZONY?

Wszystko, co skrywa nazwa Rexton, zamyka się w kompletną ofertę. Dla kogo? Jeżeli cenicie sobie jakość wykonania, komfort jazdy i niezawodność to SsangYong Rexton Was wręcz uwiedzie. Naszym zdaniem jest to świetna propozycja dla osób, które mieszkają poza miastem, hodują konie, uprawiają żeglarstwo lub po prostu kochają górskie. Jeżeli wpisujecie się w którąś z powyższych kategorii, to koniecznie wybierzcie się do salonu na jazdy testowe.