JA w sieci, czyli strona internetowa jako wizytówka

Wyobraź sobie, że musisz kupić marynarkę. Wpadasz do centrum handlowego, chcesz wejść do sklepu, a tu nagle drzwi się blokują i nie można ich otworzyć na taką szerokość, aby wejść swobodnie. I co robisz dalej? Wyjścia są dwa… albo odpuszczasz zakupy w tym sklepie, albo czekasz, aż awaria zostanie naprawiona. Problemy ze stronami internetowymi, są jak wspomniane drzwi do sklepu. Wszelkie usterki, problemy, niedogodności często odstraszają na dobre internautów. Tylko Ci najwytrwalsi powracają sprawdzić, czy coś się zmieniło. Aby przyciągać internautów, a przede wszystkim klientów, każda strona internetowa powinna spełniać kilka podstawowych wymagań. Jesteś w trakcie jej budowy? Sprawdź poniższy guideline!

 

Nowoczesny odbiorca jest mobilny, pamiętaj o tym!

 

Responsywność

W dobie rozwoju technologicznego każda strona internetowa powinna otwierać się na urządzeniach mobilnych (takich jak smartphone, tablet), czy też laptopach i komputerach stacjonarnych. Bez zmiany struktury strony, dopasowując swoją rozdzielczość do urządzenia, na jakim jest wyświetlana. Dosyć często można jeszcze napotkać na strony, które bez problemu wyświetlają się na komputerze, a otwierane na urządzeniu mobilnym są ucięte, czcionka lub całe treści są nieczytelne, a przechodzenie czy wyszukiwanie informacji, jest uciążliwe i trudne. Nowoczesny odbiorca jest mobilny, pamiętaj o tym!

Interfejs

Prostota i logiczne rozmieszczenie zakładek i podstron stanowią o funkcjonalności danej strony. Menu główne znajduje się na stronie głównej, a podstrony mają krótkie i konkretne opisy. Daje to poczucie szacunku dla klienta, który w szybki i intuicyjny sposób chce odnaleźć interesujące go informacje. Najczęściej spotykane zakładki to:

– Strona główna (np. aktualności i kluczowe usługi).
– O mnie / O nas ( krótka, zwięzła charakterystyka wraz z umiejętnościami, które nas wyróżniają, ciekawe fakty, osiągnięcia, które mogą potwierdzić talent i profesjonalizm).
– Oferta
– Portfolio / Referencje
– Kontakt

 

Konkretne, wiarygodne, wartościowe treści są potwierdzeniem dbałości o internautów.

 

Wygląd

Przyjazne dla oka kolory, czytelna i wyraźna czcionka zachęcają klienta do zapoznania się i skorzystania z Twojej strony internetowej. Treść strony powinna być dopełniona estetycznym i prostym designem. Wyskakujące, migające okienka oraz banery są elementami, które zdecydowanie odeszły do lamusa.

 

Treści

Konkretne, wiarygodne, wartościowe treści są potwierdzeniem dbałości o internautów. Dając wiedzę otrzymasz wartościowy feedback. Gdy zastanie to zastosowane w sprzedaży produktów bądź usług, otrzymać można mierzalne korzyści.

 

Tworząc własną stronę, wejdź w rolę internauty


Adres

Łatwy do zapamiętania adres, jest podstawą do powrotu internauty na stronę. Możesz mieć unikatowe i wartościowe treści i dobry design, natomiast jeśli adres nie wpada do głowy, bo jest zbyt długi lub trudny to mało prawdopodobne, żeby czytelnik powrócił. Adres może odnosić się do nazwy, tego, czym się zajmujesz, Twojego imienia i nazwiska, lub być nazwą Twojej firmy.

 

Wskazane elementy i wytyczne dobrych stron internetowych są podstawą do „skrojenia na miarę” witryny przyjaznej i chętnie odwiedzanej przez internautów. Tworząc własną stronę, wejdź w rolę internauty (klienta) i zastanów się, czy wróciłbyś do niej, czy warto coś zmienić. Ciężko oceniać „własne dzieło”, ale obiektywna i samokrytyczna opinia może dać dużo dobrego i przynieść wiele korzyści

 

Autor: Paulina Zarzycka