Innowacyjna powłoka zamiast wtyczki? Mercedes-Benz ma taką technologię!
Powłoka solarna zamiast paneli fotowoltaicznych…?
Mercedes-Benz zaprezentował innowacyjną powłokę solarną podczas pokazu technologii przyszłości w swoim centrum badawczo-rozwojowym w Sindelfingen w Niemczech. Materiał fotowoltaiczny jest nakładany niczym farba na panele nadwozia w warstwie o grubości zaledwie 5 mikrometrów — cieńszej niż ludzki włos.
Pokrycie każdego panelu nadwozia średniej wielkości SUV-a tym materiałem dałoby ok. 35m2 powierzchni pochłaniającej słońce, co stanowi ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do ok. 10m2 dostępnych z pojedynczego panelu na dachu.
Takie rozwiązanie może sprawić, że układy hybrydowe typu plug-in przestaną mieć sens, a kierowcy zapomną o tradycyjnych wtyczkach w samochodach. Zobaczcie, jak działa Solar Charging Paint.
Mercedes twierdzi, że taki pojazd mógłby gromadzić wystarczająco dużo energii, aby przejechać około 20 000 km rocznie w słonecznym Los Angeles. W bardziej pochmurnym mieście, takim jak Stuttgart w Niemczech, jest wystarczająco dużo słońca, aby zapewnić 12 000 km rocznie. Mercedes nie zdradza dokładnie, z czego wykonana jest powłoka fotowoltaiczna, poza tym, że nie zawiera ona metali ziem rzadkich, krzemu i opiera się na łatwo dostępnych, nietoksycznych surowcach.
Najważniejsze cechy powłoki:
– 20% wydajność
– Świetna przepuszczalność 94%
– Lekkość 50g/m2
– Elastyczność
SPREAD THE ARQ!
Dziękujemy za zaangażowanie i konsumpcję naszych treści.
Podziel się THE ARQ z innymi świadomymi odbiorcami poprzez social media.