Peugeot 508 Plug-In Hybrid – Kombi luksus z wtyczką!

Na pewno wszyscy zdążyliście zauważyć, że świat pędzi coraz szybciej. Wizerunkowo jest podobnie, szuka się coraz to nowych sposób zwrócenia na siebie uwagi. W motoryzacji jest podobnie, a jeżeli chodzi o markę Peugeot, to widzimy tu już pewien 'pattern’. Marka zmienia się. Przestaje kojarzyć się z dziwnymi projektami, które przewiozą zakupy z punktu A do punktu B. Francuski producent od wielu lat zaskakuje nas nowymi modelami i sam bacznie obserwuje rynek.

508 – Wizytówka firmy!

Peugeot ma w swojej ofercie modele odnoszące sukcesy, ale to właśnie 508 stoi według nas na szczycie. Obecny model II generacji zaprezentowany w 2018 roku w Genewie postawił konkurencję na baczność. Wersja kombi pokazała, że praktyczne auto może być bezkompromisowe i piękne.

Mała ciekawostka… podczas premiery modelu w Polsce byliśmy pierwszymi osobami, które usiadły we wnętrzu nowego 508

Stało się to przypadkiem, ponieważ nie zauważyliśmy, że prezes Peugeot jeszcze kończył przemowę, a ochrona nie zauważyła nas. Ot co! 508 łączy stylistykę coupé, sportowego sedana i kombi w jednym. Znajdziemy tu atletyczną sylwetkę i pełne charakteru akcenty w postaci grilla, świateł do jazdy dziennej przypominających kły oraz tylne światła ukryte pod czarnym szkłem. To wszystko pięknie 'siedzi’ szczególnie w białym perłowym kolorze.

W środku… kosmos!

Jest tu nie tylko wygodnie, ale zwyczajnie pięknie. Propozycja kabiny od Peugeot jest tak inna od wszystkich dostępnych na rynku aut, że inżynierom należy się medal za samą odwagę. PEUGEOT i-Cockpit® w kombi klasy premium gwarantuje nam niezapomniane wrażenia, ale i świetną ergonomię. Za każdym razem czuje się dziecięcą satysfakcję, kiedy w codziennym użytkowaniu można korzystać z przycisków skrótowych niczym z kabiny samolotu. A może statku kosmicznego? Nie ma tu tandety i co najważniejsze nie ma tu nudy! Całość dopełniają szlachetne materiały, wysokiej jakości tworzywa, oświetlenie LED i premium audio od FOCAL.

Skórzane fotele z certyfikatem AGR przypadną do gustu każdej istocie ludzkiej, a komfort jazdy największym marudom. Jedyne, co nie do końca współgra z całością to kierownica. Jej kształt wpisuje się w wizjonerski koncept, natomiast jej przyciski nie różnią się niczym od tych z modelu 208. Naszym zdaniem 508 zasługuje na więcej!

Hybryda na dodatek!

Testowany model był wyposażony w układ hybrydowy typu Plug-In. Podstawą układu jest silnik PureTech o mocy 180 KM oraz silnik elektryczny o mocy 110 KM. Łącznie daje nam to 225 KM oraz około 40 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Jest też nowa, elektrycznie sterowana, automatyczna skrzynia EAT8, której najdelikatniej mówiąc, trzeba się nauczyć.

508 SW w wersji Plug-In to w pewnym sensie nowe urządzenie. Aby w pełni korzystać z układu hybrydowego oraz odzyskiwać maksimum energii, musimy się po prostu przyzwyczaić do jazdy tym zelektryfikowanym kombi

Skrzynia potrafi szarpnąć, ale tylko wtedy kiedy użytkownik udaje, że nie wie, czym jedzie lub zwyczajniej jeździ w sposób nerwowy. Na szczęście Peugeot 508 sprawia, że nie chcemy nim jeździć, jak roadsterem. Jazda jest raczej wyrafinowana, spokojna, natomiast mocy na pewno nam nie zabraknie. Po prostu układ hybrydowy potrzebuje chwilki, żeby przekazać nam moment.

VERDICT

Peugeot 508 SW to z pewnością samochód dojrzały, spełniający obecne normy i jednak po części elektryczny. Wybierając testowany wariant kombi, na pewno nigdy nie będziecie narzekać, że mogliście wybrać coś ładniejszego, ponieważ w tym przypadku Peugeot stoi pewnie na podium. Jeżeli szukacie praktycznego auta, które stylistycznie będzie wyjątkowe, to będzie to idealny wybór.