Nowy Peugeot 3008 – Lider w swojej klasie!

Z testem odświeżonego 3008 czekaliśmy celowo, ponieważ rynek motoryzacyjny w pewnym momencie stanął. Poprzedni 3008 był liderem klasy mid-SUV, ponieważ świetnie wyglądał, posiadał mnóstwo innowacyjnych rozwiązań, a ponad wszystko był naprawdę dobrym autem. Jak wygląda to po głębokim lifcie? Artykuł powstał przy współpracy z Peugeot Wojciechowski Zielona Góra. Zapraszamy do testu.

Wygląda jeszcze lepiej

Jesteśmy projektantami, więc zanim naciskamy guzik Start, obserwujemy. Nowy 3008 to samochód, w którym każdy charakterystyczny akcent poprzednika został podkręcony o jeden poziom. Nowa 'twarz’ z charakterystycznym wzorem grill’a przechodzącego w zderzak wygląda genialnie. Szczególnie w opcji Black&White.

Światła do jazdy dziennej w postaci lwiego kła to rozpoznawalny symbol marki, więc również nie mogło go tutaj zabraknąć. Z tyłu natomiast światła LED zostały przeprojektowane tak, że motyw 3 pazurów jest w pewnym sensie podwojony. Mamy tu bowiem 3 rzędy, po 3 lampy, co daje świetny efekt przestrzenny i wygląda zdecydowanie lepiej. Całość ukryta jest w przydymionych kloszach, które w połączeniu z czarną listwą bagażnika poszerza nadwozie.

Zapraszamy na pokład!

Wnętrze nowego 3008 nawiązuje mocno do poprzednika, aczkolwiek użyte materiały są jeszcze lepsze, a ogólna ergonomia jest tu na najwyższym poziomie. Zegary i-Cockpit® oraz 10-calowy ekran dotykowy działają o niebo lepiej.

Marka Peugeot wyraźnie realizuje swoje założenia w kwestii upMarket. Nowe modele Peugeot charakteryzuje bardzo dobra jakość wykończenia, spasowanie oraz ergonomia

Fotele oraz pozycja za kierownicą jest tu bardzo dobra. 3008 to model, w którym i-Cockpit® oraz mała kierownica umiejscowiona poniżej linii zegarów sprawdza się idealnie. Konsola centralna posiada fortepianowe klawisze skrótowe, które nie tylko usprawniają obsługę, ale i świetnie wyglądają. Jest wygodnie, komfortowo i nowocześnie.

Tym razem Plug-In i 300KM

Samochodem jeździ się bardzo przyjemnie. Ręce na kierownicy odpoczywają, a układ napędowy nie pozwoli nam się nudzić. Mamy tu hybrydę typu Plug-in, 300Nm i 6 sekund do setki. Dzięki temu ruszamy spod świateł bardzo sprawnie pomimo 1850kg wagi. Waga wpływa na przyczepność jazdy po autostradzie, natomiast da się we znaki przy twardych nierównościach. Morał? Przy aucie, które prowadzi się tak dobrze, nie można mieć wszystkiego.

Nowy 3008 jest bardzo dobrze wyciszony i podobnie jest też z jego zawieszeniem. To sprawia, że podczas jazdy bezemisyjnej możemy poczuć się jak w elektryku

Mamy tu zatem bardzo dużo plusów. W testowanej wersji mamy auto praktyczne, świetnie wyglądające, wygodne, szybkie oraz hybrydowe. Jeżeli robimy ok 20km dziennie po mieście, to bez problemu przejedziemy je na energii elektrycznej. Być może jest to idealne rozwiązanie przejściowe, dopóki świat nie zostanie opanowany przez elektryki.

Testując nowego 3008, szczerze, nie będziemy się na siłę do niczego przyczepiać. Jeden z najważniejszych modeli w gamie francuskiego producenta zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Kiedy robi się ciemno wnętrze nowego Peugeot robi się jeszcze ciekawsze. Mamy dobre nagłośnienie, panoramiczny dach oraz podświetlenie ambientowe. Te wszystkie elementy sprawiają, że czujemy się, jak w samochodzie z najwyższej półki. Brawo Peugeot!