Apple prezentuje „Liquid Glass” – Nową erę w designie swojego UI!

Podczas wczorajszej konferencji WWDC25 Apple zaprezentowało naprawdę sporą garść nowości. Największa z nich dotyczy jednak nowego, całkowicie przeprojektowanego języka stylistycznego, który nazwano „Liquid Glass”. Co go wyróżnia?
Nowa era i nowy look!
Liquid Glass to nowy wygląd oprogramowania marki Apple, opierający się na organicznym designie inspirowanym szkłem. Ten zabieg sprawia, że aplikacje i interfejsy są bardziej żywe, intuicyjne i po prostu piękne!
Ten półprzezroczysty cud odbija światło, dynamizuje ikony i widżety, a jednocześnie pomaga skupić się na treści. Nasze pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne!
Nowy design language przekłada się na niesamowity poziom witalności w elementach sterujących, nawigacji, ikonach aplikacji, widżetach i nie tylko. Po raz pierwszy nowy projekt obejmuje platformy. Od iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26 aż po tvOS 261. Wszystko po to, aby ustanowić jeszcze większą harmonię.

Najważniejsze cechy interfejsu Liquid Glass to…
- Półprzezroczysty materiał: Odbija i załamuje światło otoczenia, nadając interfejsowi głębię i witalność.
- Dynamiczna transformacja: Elementy interfejsu (ikony, widżety, sterowanie) dostosowują się, by skupić uwagę na treści.
- Harmonia między platformami: Jednolity styl dla iOS 26, iPadOS 2025, macOS Tahoe, watchOS 24 i tvOS 26, z zachowaniem unikalnych cech każdej.
- Wzmocniona nawigacja: Intuicyjne, żywe elementy sterujące ułatwiają interakcję z systemem.
- Estetyczna witalność: Nowy poziom ekspresji w designie aplikacji i widżetów, podnoszący wizualną przyjemność użytkowania.
Gotowi na tę rewolucję w designie? Dajcie nam znać w social mediach, co sądzicie o tej zmianie?
SPREAD THE ARQ!
Dziękujemy za zaangażowanie i konsumpcję naszych treści.
Podziel się THE ARQ z innymi świadomymi odbiorcami poprzez social media.