Koenigsegg Jesko Absolut – Szwedzki demon prędkości

Koenigsegg to szwedzka marka założona przez Christiana von Koenigsegga, która od zawsze kojarzyła się z super samochodami. Żyjemy w czasach, w których rozwój technologiczny przekracza kolejne granice, co widać szczególnie na rynku motoryzacyjnym. Niszowe, luksusowe marki ścigają się między sobą w pisaniu kolejnych kart historii, a tym samym biciu kolejnych rekordów. Wielu twierdzi, że od lat tron należy do Bugatti, ale szwedzki producent po raz kolejny udowodnia, że nie śpi. Kiedy ‘Super’ oznacza za mało, nastaje czas segmentu Hyper Car. Powitajcie Koenigsegg Jesko Absolut.

Cel? Osiąganie nieosiągalnych prędkości

Jesko Absolut to Hyper Car zoptymalizowany tak, aby rozwijać nieprawdopodobne prędkości. Absolut jest zmodyfikowaną wersją Jesko zaprezentowanego kilka miesięcy wcześniej. Każdy element powierzchni w Jesko Absolut został skonstruowany w celu zmniejszenia oporu lub turbulencji wokół pojazdu, no bo czy możemy nadal mówić o samochodzie? To wszystko przekłada się również na zwiększoną stabilność przy dużych prędkościach.

Liczby, które wbijają w fotel… dosłownie!

Podobnie jak standardowy Jesko, Absolut jest napędzany podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 1280 KM (1600 KM na benzynie E85). Ciekawostką jest fakt, że jednostka posiada najlżejszy na świecie wał korbowy motoru V8, który waży zaledwie 12,5 kg. Limit obrotów 8500 obr / min. Jednostka wydaje majestatyczny dźwięk. Architekt silnika Koenigsegga, dr Thomas Johansson, zaprojektował również super lekkie korbowody i tłoki, aby przeciwdziałać tendencji do większych wibracji w silnikach płaskich.

Light Speed Transmission, czyli automat szybki jak błyskawica

Przekładnia LST reprezentuje skalę ewolucji niewidzialną od czasu rozwoju nowoczesnej technologii podwójnego sprzęgła na przełomie wieków. Znajdziemy tu dziewięć biegów do przodu i kilka mokrych sprzęgieł wielotarczowych w kompaktowej, ultralekkiej obudowie. Przekładnia jest w stanie zmieniać biegi między dowolnym biegiem przy prędkości bliskiej prędkości światła. Dzieje się tak dzięki jednoczesnemu otwieraniu i zamykaniu sprzęgieł, które sprawiają, że jazda jest tak płynna, że wydaje się, że kierowca i samochód są ze sobą symbiotycznie połączone.

Wygoda i technologiczna perfekcja w jednym

Jesko Absolut oferuje komfort i poziom wygody charakterystyczny dla segmentu Grand Tourer niż surowych maszyn przeznaczonych tylko na tor. Naciśnięcie jednego przycisku na pilocie zdalnego sterowania obsługuje Autoskin, pionierski system otwierania nadwozia, pokazany po raz pierwszy w modelu Regera. Kto nie widział… gwarantujemy, że pozbieracie szczęki z podłogi! Zminiaturyzowana hydraulika, która początkowo została zaprojektowana do obsługi systemów aerodynamicznych, obsługuje drzwi i maski samochodu, umożliwiając prawdziwe bezdotykowe wejście. W środku znajdziemy luksusowe materiały – skóra, alcantara, włókno węglowe, aluminium i szkło.

Prawda, że nadchodzą ekscytujące czasy? Jeżeli wierzyć specyfikacji oraz konstruktorom to Jesko Absolut ma szansę stać się najszybszym samochodem na świecie, a to oznacza przekroczenie bariery 500km/h.