Personal Branding w świecie sportu, czyli na co zwrócić uwagę?

W kontekście ludzi – brandów, jest to sposób postrzegania danej persony, marki osobowej przez nasze zmysły. To właśnie one podpowiadają, ułatwiając decyzyjność czy kategoryzując, by skrócić czas analizy wybranej osoby do minimum. Wystarczy kilka sekund i wnioskujemy, że ta osoba jest… No właśnie jaka?

Wielu sportowców na szczycie posiada całe zespoły ludzi pracujących na ich wizerunek. Dobrana adekwatnie do sytuacji garderoba nadaje ton i podnosi prestiż. Wyobraź sobie Drogi czytelniku Roberta Lewandowskiego w kreacji niczym Tomasz Jacyków (osoba, która bardzo podkreśla swój archetyp kreatora, artysty). Po takim zabiegu stylistycznym wizerunek w oczach odbiorcy oraz akcje Roberta z pewnością mocno by spadły. Stąd, stylizowany jest na postać eleganckiego sportowca – biznesmena.

Detale

Umiejętnie dopasowane dodatki do naszej stylizacji sprawiają, że podnosimy swoją rangę nawet do poziomu eksperta, wzbudzając zaufanie i utwierdzając przekonanie o tym. Detal oznacza nie tylko założenie zegarka, ale dbałość o szczegóły, kolorystykę, czy higienę osobistą.

„Aby być wielkim mistrzem, musisz uwierzyć, że jesteś najlepszy. Jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś.” Muhammad Ali

Konsekwencja

Przed tym, jak „Żelazny” Mike Tyson, został najmłodszym Mistrzem Świata wagi ciężkiej, ówczesny mistrz Trevor Berbick wybrał jako pierwszy czarny kolor spodenek do legendarnego starcia o pas WBC. Owiany złą sławą „Niszczyciel” zapłacił kilka tysięcy dolarów kary, tylko po to, by móc walczyć w czarnych spodenkach, które miał na sobie w dotychczasowych pojedynkach.

Autentyczność

Powinna iść w parze z wizerunkiem. To właśnie ona jest fundamentem, na którym stawia się całą konstrukcję i nie ma nic gorszego niż jej brak w rzeczywistości. Każdy z nas zostanie rozliczony za to, kim jest lub na kogo się kreuje. Warto zadbać, by obydwa elementy, były ze sobą spójne.

Warto podkreślić, że brak stylizacji to też stylizacja. Pamiętaj jednak , że sprzeciwiając się obecnemu porządkowi i bycie buntownikiem nie pomoże Ci w zdobyciu partnerów biznesowych. Umiejętność wchodzenia w odpowiednią rolę jest kluczowa dla prawidłowego określenia siebie. Własna marka osobista to, w pewnym sensie, pisanie autobiografii, zanim „napiszą” ją za Ciebie.

Sportowe pozdrowienia
Przemysław „Kaciej” Kacieja